Na slávnostnom udeľovaní cien EACA Care Awards 23. júna 2010 opäť ocenili protifajčiarsku kampaň Európskej komisie HELP Za život bez tabaku pre jej kreativitu a inovatívnosť. V kategórii Vládne inštitúcie a príbuzné organizácie sa stala celkovým víťazom.
Asociácia EACA (Európska asociácia komunikačných agentúr) udeľuje ceny za výnimočné výsledky v oblasti spoločenského marketingu, ktoré sú v súlade s jej záväzkom podporiť spoločensky zodpovedné podnikanie. Jej hlavným cieľom je upozorniť na výrazné počiny reklamných agentúr, ktorými prispievajú k blahu celej spoločnosti. Oceňuje najúspešnejšie a najkreatívnejšie celospoločenské kampane.
Tím kampane HELP si prebral ocenenie na pôde Európskeho parlamentu v Bruseli z rúk poslanca Európskeho parlamentu Thomasa Manna, predsedu poroty, v ktorej zasadli členovia EP, zástupcovia médií, agentúr a ďalší predstavitelia zainteresovaných strán.
EACA Care Award je jedno z prestížnych ocenení, ktoré kampani HELP udelili odborníci z reklamnej oblasti v priebehu jej existencie. Kampaň získala aj Empreintes Grand Prix v rokoch 2008 a 2009, Paris e-marketing 2009, Top Com Consumer marketing Grand Prix v 2008, Cannes Lion 2008 a ďalšie. Kampaň získala zatiaľ úctyhodný počet 11 medzinárodných aj národných ocenení.
Na Slovensku získala kampaň cenu Zlomená cigareta
Zlomená cigareta je ocenenie, ktoré na Slovensku pri príležitosti Svetového dňa bez tabaku každoročne udeľuje porota zložená zo zástupcov „antitabakových“ organizácií, ako sú Národná koalícia na kontrolu tabaku, Slovenská lekárska spoločnosť, Úrad verejného zdravotníctva, či kancelária Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) na Slovensku.
Porota nominuje piatich kandidátov v troch kategóriách: Médiá, Osobnosť verejného, spoločenského a kultúrneho života a Verejnoprospešný projekt.
Kampaň HELP zvíťazila tento rok v kategórii Verejnoprospešný projekt.
HELP – Za život bez tabaku
Kampaň Európskej komisie HELP – Za život bez tabaku sa usiluje presvedčiť mladých ľudí, aby nezačali fajčiť alebo aby prestali fajčiť. Využíva televíznu a webovú kampaň a rôzne aktivity a podujatia vo všetkých 27 členských krajinách EU.
www.help-eu.com